Veranderingen bij RegioBank
23 okt. 2025 17:25 , koen , Algemeen ,
Veranderingen bij RegioBank
Eind vorig jaar kondigde ASN Bank veranderingen aan. ASN Bank is het moederbedrijf van RegioBank. Vanaf 1 november sluiten sommige vestigingen. Deze veranderingen hebben ook gevolgen voor ons kantoor in Lekkerkerk. Op deze pagina leggen we uit wat er verandert.
RegioBank stopt in Lekkerkerk
RegioBank stopt per 1 november met de dienstverlening bij Zuyderleven in Lekkerkerk.
Vanaf die datum regel je jouw bankzaken via een ander RegioBank-kantoor. Welk kantoor dat wordt, hoor je medio oktober van RegioBank. We begrijpen dat deze verandering vervelend kan zijn. Ook wij vinden het jammer dat we je in Lekkerkerk niet meer kunnen helpen met je bankzaken.
Zuyderleven in Lekkerkerk blijft open voor ander financieel advies
Zuyderleven in Lekkerkerk blijft gewoon open. Onze adviseurs helpen je graag met verzekeringen, hypotheekadvies, makelaardij, pensioenadvies en corporate finance – zowel zakelijk als particulier.
Je vertrouwde Zuyderleven-team blijft
Je contactpersonen blijven gewoon werkzaam bij Zuyderleven in Lekkerkerk. Annet, Anita, Huib en Mirjam staan nog steeds voor je klaar.
Kasfunctie vervalt
RegioBank stopt in heel Nederland met de kasfunctie. Vanaf 1 november kun je geen contant geld meer opnemen of storten. Je kunt hiervoor terecht bij een Geldmaat bij jou in de buurt. Vind je dat lastig? Dan helpt je adviseur je graag met online bankieren of mobiel betalen.
Algemene vragen over het sluiten van RegioBank-kantoren
- Waarom sluiten jullie RegioBank-kantoren?
Het besluit om kantoren te sluiten komt niet van Zuyderleven, maar van ASN Bank, het moederbedrijf van RegioBank. ASN Bank brengt het aantal vestigingen van SNS Bank en zelfstandig adviseurs van RegioBank terug van ongeveer 600 naar 320–360. We snappen dat dit vervelend kan zijn. We hebben hier geen invloed op gehad, maar doen er alles aan om je goed te informeren en te helpen.
- Waar kan ik na 1 november terecht voor mijn bankzaken als mijn kantoor sluit?
Je hoort van RegioBank waar jouw bankzaken worden ondergebracht.
- Wordt mijn rekeningnummer of bankpas aangepast door de sluiting?
Nee. Je betaal- en spaarrekeningen, passen en inloggegevens blijven hetzelfde. Alleen je vaste kantoorlocatie verandert.
- Moet ik mijzelf opnieuw aanmelden bij een ander kantoor?
Nee. Je wordt automatisch geholpen vanuit het nieuwe kantoor.
- Kan ik ook bij een ander RegioBank-kantoor terecht?
Nee, je kunt niet zomaar bij elk ander RegioBank-kantoor terecht dan het aangewezen vervangende kantoor.
Vragen over het verdwijnen van de kasfunctie
- Waarom vervalt de kasfunctie?
ASN Bank wil meer digitaal werken en kosten verlagen. Daarom verdwijnt de kasfunctie bij alle RegioBank-kantoren. Geld opnemen en storten kan bij Geldmaat. Andere zaken regel je via internetbankieren of de app. Je adviseur helpt je graag op weg.
- Waar kan ik contant geld opnemen of storten?
Bij een Geldmaat bij jou in de buurt.
- Zijn er extra kosten verbonden aan Geldmaat?
Dat hangt ervan af of je particulier of zakelijk klant bent. De actuele tarieven staan op: Contant geld storten – RegioBank (https://www.regiobank.nl/service/betalen/contant-geld-storten.html).
- Krijg ik hulp als ik niet handig ben met online of mobiel bankieren?
Ja. Je adviseur helpt je graag met internetbankieren en de RegioBank-app.
Vragen over de dienstverlening van Zuyderleven
- Blijft mijn kantoor wel Zuyderleven?
Ja, Zuyderleven blijft gewoon in Lekkerkerk. Alleen onze bankfunctie stopt per 1 november.
- Welke diensten van Zuyderleven kan ik nog steeds krijgen?
Voor al je andere financiële zaken blijft Zuyderleven Lekkerkerk je vertrouwde voor particuliere of zakelijke verzekeringen, hypotheek, makelaardij, pensioen en corporate finance?
Vragen over wat dit voor jou betekent
- Heeft dit gevolgen voor mijn hypotheek, lening of verzekering?
Nee, alles blijft hetzelfde.
- Verandert mijn betaal- of spaarrekening?
Nee. Je rekeningnummer en de afspraken blijven hetzelfde.
- Wat gebeurt er met afspraken die ik al heb gemaakt?
Die gaan gewoon door. Soms is dat op de nieuwe locatie; je adviseur laat dit weten.